روزهای من

  • ۰
  • ۰

همچنان در خدمت شما هستیم تا با هم مروری بر تاریخچه پیدایش سیستم عامل اندروید داشته باشیم در این مطلب از بلاگ شما را با پیشینه ی نسخه 2 این سیستم عامل که با نام نان خامه ای شناخته می شد آشنا کنیم.

نسخه 2.0 یا «نان خامه‌ای»: در اوایل نوامبر 2009 میلادی، تقریباً یک سال پس از عرضه گوشی G1، اندروید 2.0 عرضه شد. «بزرگ» صفت خوبی برای توصیف نان خامه‌ای یا Eclair گوگل بود چرا که این نسخه از سیستم‌عامل اندروید دستاوردی بزرگ با وعده‌هایی بزرگ بود که بر روی گوشی‌های بزرگ کمپانی‌های بزرگ عرضه می‌شد برنامه های اندرویدی بسیاری ساخته شده است و شما می توانید با برنامه اندرویدی خرید شارژ، بسیاری از خرید های خود را با گوشی هوشمند خود انجام دهید.

برای خرید بسته های اینترنت با استفاده از نرم افزار اندرویدی خرید شارژ کافیست به بخش خرید بسته اینترنت مراجعه نمایید و در ابتدا نان خامه‌ای به صورت اختصاصی بر روی گوشی‌های Verizon عرضه شد و یکی از بهترین تجربه‌های همکاری در این زمینه را رقم زد. اما چه عواملی موجب شد تا نان خامه‌ای این چنین موفق باشد؟ در این نسخه بیشترین تغییرات بر روی سیستم‌عامل گوگل هم از نظر بصری و هم معماری داخلی صورت گرفت. اگر می خواهید گیفت کارت آیتونز خریداری نمایید کافیست که از نرم افزار خرید شارژ استفاده کنید.

پشتیبانی از حساب‌های چندگانه: برای نخستین بار کاربران قادر بودند تا حساب‌های چندگانه‌ی خود در گوگل را در یک ابزار واحد وارد کنند و با وجود جداسازی موارد کاری و شخصی از آن به خوبی بهره ببرند. از این پس کاربران می‌توانستند چندین حساب پست الکترونیکی خود نزد جیمیل را چک کرده و از قابلیت پشتیبانی از تبادل حساب‌ها بهره‌مند شوند، نرم افزار خرید شارژ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید لایسنس آنتی ویروس نمایید.

جدا از امکاناتی که در بالا ذکر شد شما می توانید کارت شارژ و شارژ مستقیم برای ایرانسل، رایتل و همراه اول خریداری کنید و از این گذشته نان خامه‌ای این امکان را به شرکت‌های ثالث می‌داد تا ابزار لازم برای استفاده از این قابلیت‌ها را داشته باشند و از روند همگامسازی خودکار بهره ببرند. یکی از مزیت‌های کلیدی اشتراک‌گذاری اطلاعات بین حساب شما و برنامه‌ی تماس‌های گوشی بود، بدین ترتیب می‌شد با یک حرکت، کلیه اطلاعات تماس موجود در حساب کاربری را در گوشی نیز داشته باشیم. فیس‌بوک یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که این قابلیت را مغتنم شمرد و از آن استفاده کرد همچنین از بخش پرداخت قبوض جریمه شما می توانید قبض جریمه رانندگی خود را پرداخت کنید.

قابلیت ناوبری نقشه گوگل: این مورد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید نان خامه‌ای بود که همچنان محبوب است. این برنامه‌ی رایگان ناوبری به همراه اندروید 2.0 عرضه شد که از اطلاعات نقشه گوگل برای راهنمایی و هدایت کاربر استفاده می‌کرد. این برنامه مجهز به بسیاری از قابلیت‌هایی بود که از یک برنامه ناوبری خودرو انتظار می‌رود! نمایش نمایی سه‌بعدی مسیر پیش رو، راهنمای صوتی (شامل نام خیابان‌ها) و اطلاعات ترافیکی مسیر و یکی دیگر از امکانات این نرم افزار، امکان خرید بسته اینترنت می باشد.

امکانات زیاد این نرم افزار خرید شارژ باعث می شود که شما از نصب برنامه های دیگر بی نیاز باشید و پیش از این رانندگان می‌بایست هزینه‌ی سنگین اشتراک ماهانه یا خریداری کلی یک برنامه اینچنینی را می‌پرداختند. البته نسخه‌های اولیه خالی از اشکال نبود و از آنجایی که قادر به کش کردن اطلاعات نبود، نیازمند اتصال دائمی به شبکه اینترنت داشت. البته ایرادات برنامه به مرور مرتفع شدند و گوگل این امکان رایگان را برای کاربران هدیه کرد بخش پرداخت قبوض از طریق بارکد شما را از وارد کردن اطلاعات قبض به صورت دستی بی نیاز می نماید.

دسترسی سریع به اطلاعات تماس: از اندروید کیک یزدی به بعد دسترسی اطلاعات تماس سرویس Google Talk در تمامی گوشی‌ها میسر شد و در نسخه نان خامه‌ای نیز قابلیت تازه‌ی افزودن نوار دسترسی سریع به اطلاعات تماس ارائه گردید. بدین ترتیب کاربر قادر بود تا برای رفع نیاز‌های مختلفی از قبیل ایمیل، پیامک، تماس تلفنی و غیره به این موارد دسترسی داشته باشد در حال حاضر ورژن این نرم افزار 1.8.6 می باشد و از اس دی کی 18 به بالا پشتیبانی می کند.

android-history-13

ارتقای صفحه کلید مجازی: گوشی Droid نیز همچون گوشی D1 دارای یک صفحه کلید فیزیکی QWERTY بود و گوگل می‌کوشید تا در کنار وجود چنین سخت‌افزاری از نظر نرم‌افزاری نیز صفحه کلید مجازی مناسبی را برای سیستم عامل خود مهیا سازد. از آنجایی که قابلیت چند لمسی هنوز در همه جای این پلتفرم پشتیبانی نمی‌شد، کار کردن در برنامه‌های مرورگر و نقشه قدری دشوار بود. به همین خاطر از نان خامه‌ای به بعد تشخیص داده‌های چند لمسی از طریق صفحه‌کلید میسر گردید و بر دقت و سرعت تایپ داده‌های ورودی افزوده شد این نرم افزار دارای حجم 1.5 مگابایتی می باشد که فضای کمی از گوشی شما را اشغال می کند و در عملکرد گوشی شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت همچنین نرم افزار خرید شارژ به گونه ای طراحی شده است که تمامی پرداخت به شیوه ای امن و مطمئن انجام شود.

بازسازی برنامه مرورگر: همانطور که پیشتر ذکر آن رفت، مرورگر اندروید نان خامه‌ای با وجود پیشرفت در زمینه‌های گوناگون، هنوز از قابلیت بزرگنمایی چند لمسی پشتیبانی نمی‌کرد. از آنجایی که اندروید 2.0 بر روی دستگاهی عرضه می‌شد که دارای صفحه نمایش WVGA بود، لازم بود تا مرورگر قادر به نمایش درست اطلاعات سایت‌های اینترنتی باشد. به همین خاطر، گوگل پشتیبانی از زبان HTML5 و تصاویر ویدئویی را به آن اضافه کرد. ورژن جدید این نرم افزار در روزهای آتی به همراه امکانات جدید ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر در این نسخه از اندروید بود که برنامه مرورگر مجهز به نوار نشانی شد و شباهت بسیار بالایی به مرورگر اینترنت گوگل کروم پیدا کرد. همچنین برای رفع مشکل چند لمسی، در این نسخه از مرورگر قابلیت بزرگنمایی با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه میسر شد، که جایگزین خوبی برای بزرگنمایی و کوچکنمایی سریع در برنامه به حساب می‌آمد، این نرم افزار خرید شارژ قابلیت های بسیار دیگری دارد که در معرفی تمام آنها در این مطلب جز سر بردن حوصله ی خواننده ثمره ی دیگری نخواهد داشت از این رو به شما توصیه می کنیم برای آشنایی هرچه بیشتر با این نرم افزار به صفحه دانلود آن مراجعه نمایید.

  • ۹۵/۱۰/۰۵
  • یوسف قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی